Topluma Hizmet

Topluma Hizmet Projelerinde Görev Alabilirim

Topluma hizmet projelerinde görev alarak; proje kapsamında gerçekleştirilecek etkinliklerin uygulanacağı kuruluşa, topluluğa, öğrencilere veya bireylere destek olabilirsiniz. Bu sayede yerel ve evrensel sorunlara karşı duyarlılığınızı geliştirerek çözümün aktif parçası olabilirsiniz.Proje kapsamında panel, konferans, kongre sempozyum gibi bilimsel etkinlikler düzenleyebilir ve hatta bu etkinliklerde konuşmacı olabilirsiniz.

Nasıl Destek Verebilirsiniz?

Mavi Kuşak Bilim Okulu' Projesi

İstanbul Valiliği tarafından düzenlenen Mavi Kuşak Bilim Okulu projesi bu yıl da İstanbul Teknik Üniversitesi’nde yapılacaktır. Mavi Kuşak Bilim Okulu Projesine siz de destek olabilirsiniz. 

Projenin tanıtımını yapabilirim.
Projede aktif olarak çalışabilirim.
Proje için sponsor bulabilirim.
Proje kapsamında bilimsel etkinlik düzenleyebilirim.
Proje kapsamında düzenlenen etkinlikte konuşmacı olabilirim.

Detaylı bilgi için lütfen arayınız: 0212 285 30 80 


Umut Okulu

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Gönüllülük Kulübü üyesi öğrencileri; “Umut Okulu” projesiyle de imkânları kısıtlı olmasına rağmen eğitim aşkıyla yanıp tutuşan öğrencilere, topladıkları kalemleri, boyaları, defter, kitap ve giysileri kilometrelerce yol kat ederek ulaştırıyorlar. Minik kalplerin hayallerini gerçekleştirmelerine katkı sunuyorlar. Adıyaman, Çorum, Malatya, Mersin, Osmaniye, Ordu yardım götürülen ilköğretim okullarından sadece birkaçı. 21. umut yolculuğunu Bartın’da gerçekleştiren öğrencilerimiz, şimdiden 22. okul için hazırlıklarına başladı. Şimdi destek olma zamanı..

Projenin duyrulmasına destek olabilirim.
Proje kapsamında yardım götürülecek okulların araştırmasını yapabilirim ve tespitine yardımcı olabilirim.
Okulların ihtiyaçlarını sağlamada yardımcı olabilirim.
Proje kapsamında gerçekleştirilen okul gezilerine katılabilirim.
Proje için sponsor bulabilirim.

Detaylı bilgi için lütfen arayınız: 0212 285 30 80 

DESTEKLERİNİZLE GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ TOPLUMA HİZMET PROJELERİ

Nar Harekâtı

Nar Harekâtı kapsamında, Sevgi Evleri’nde bulunan 9 ila 12 yaşları arasındaki çocuklarla ders dışı etkinlikler düzenleyen kulübümüz, onlara sosyal yaşamda yararlanabilecekleri ve hayat boyu kullanabilecekleri deneyimler kazandırarak, hem topluma hem de dünyaya daha duyarlı bireyler olarak yetişmelerini hedefliyor. Nar Harekâtı’nda çocukların hak ve sorumluluklarının bilincine varmalarını sağlanıyor, iletişim yetenekleri geliştiriliyor ve gönüllülük ve sosyal sorumluluk bilincini aşılanıyor. Sevgi Evleri’ne her hafta düzenli ziyaretler gerçekleştiren öğrencilerimiz çocukların el göz koordinasyonunu, takım hâlinde çalışma becerilerini, tasarlama ve üretme yeteneklerini geliştirici atölye çalışmaları ve etkinlikler düzenliyor. Ayrıca iki haftada bir çocuklarla yapılan ders dışı etkinliklerde müze, tema park ve kısa şehir turları gibi etkinlikler düzenleniyor.

Benimle Oynar Mısın?

“Benimle Oynar Mısın?” projesinde kulüp üyeleri, küçük yaşta uzun süre hastanede vakit geçirmek zorunda olan çocuklarımızın yanında olmayı, onlarla birlikte oyunlar oynayıp çeşitli etkinlikler gerçekleştirerek, sağlık sorunları nedeniyle hastane ortamında kalan çocuklarımızı, birkaç saatliğine de olsa farklı aktivitelerle tanıştırmayı amaçlıyor. Proje dâhilinde, haftanın 4 günü; Cerrahpaşa, Şişli Etfal ve Numune hastanelerinin çocuk onkoloji, cerrahi ve dâhiliye bölümleri ziyaret ediliyor. 29 Ekim, 23 Nisan, Anneler Günü, Babalar Günü vb. özel günlerde ise daha büyük etkinlikler ise hastanelerdeki miniklere unutulmaz anlar yaşatıyor.“Sen Oynadın Onlar da Oynasın” sloganııyla yola çıkılan oyuncak kampanyasında ise bağışlanan oyuncaklar dezenfekte edildikten sonra İstanbul’daki hastanelerde bulunan hasta çocuklara hediye ediliyor.

Umut Okulu

Türkiye’nin birçok kentinde, çoğu zaman yetersiz olanaklarla eğitim vermeye çalışan köy okullarının ve öğrencilerinin eksiklerini gidermeyi hedefleyen proje, iletilen ihtiyaçlar doğrultusunda bu okullara yardım sağlamayı amaçlıyor. Her yıl üç kez gerçekleştirilen bağış yolculukları ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda, sınırlı olanaklara sahip bölgelerdeki küçük öğrencilere; sırt çantası, kitap, defter, kırtasiye malzemesi, temizlik malzemesi, bot ve mont vb. hediyeleri ulaştırılıyor. Ayrıca tiyatro, dans, deney etkinlikleri sayesinde, eğitimleri için onlara motivasyon sağlanıyor, gelecek için umutları tazeleniyor.

Başka Bir Yol

Kulübümüzün tam 10 yıldır devam ettirdiği “Bir Başka Yol” projesi, eğitimdeki fırsat eşitsizliğinin giderilmesine katkıda bulunmak, maddi veya manevi sıkıntılar nedeniyle eğitimine yeterli ilgiyi gösteremeyen ve üniversiteye hazırlık sürecinde destek alamayan lise öğrencilerine yardım elini uzatıyor. Bir Başka Yol sayesinde, gönüllü öğrencilerimizin sahip olduğu bilgi altyapısından yararlanılarak, bu noktada ihtiyacı olan gençlerin üniversiteye hazırlanması sağlanıyor. Bu amaçla yerleşkeye gelen lise öğrencileri hem motivasyon kazanıyor hem de üniversitemizi yerinde görerek kampüs hayatının bir parçası oluyor. Böylece gönüllü öğrencilerimizin de toplumsal duyarlılığı artıyor. Hiçbir sponsor ve reklam almadan tamamen hibe edilen kaynaklardan yararlanarak, öğrencilerimizin ve zaman zaman diğer üniversitelerden gelen öğrencilerin de haftada ikişer saatlerini ayırarak verdiği derslerle yürütülen proje, dershaneye gitmenin bir zorunluluk olarak görülmesine karşı önemli bir alternatif oluşturuyor.

Engeller Durdurmasın

“Engelli olma”nın toplum nezdinde yerleşmiş bir psikolojik önyargı ve acınacak bir durum olma algısını kırmak için İTÜ Gönüllülük Kulübü’nün başlattığı çalışmalardan biri de Engeller Durdurmasın olarak öne çıkıyor. Duyguların önünde bir engel yoksa, hiçbir engelden söz edilemeyeceği düşüncesinden hareket eden proje, “engellilerin farklı olmadıklarının, sadece farkına varılmayı bekleyen bireyler olduğunu” topluma anlatıyor. Kulübümüz bu projede engelleri sevgiyle aşıp engelli bireylerin hayâllerini gerçekleştiriyor.

Yaşayan Kütüphane

Yaşayan Kütüphane İTÜ, kitaplarının insanlar olduğu bir kütüphane oluşturarak tüm farklılıkları saygıyla kabul edilerek “ortak yaşam” paydasında buluşturmayı, bu noktada farkındalık oluşturmayı ve sağlıklı diyaloglar kurmayı amaçlıyor. Einstein’in “Önyargıları kırmak, atomu parçalamaktan da zor.” sözünü hatırladığımızda, İTÜ Gönüllülük Kulübü’nün yaptığı bu çalışmanın önemi daha da açık bir şekilde ortaya çıkıyor.

Etnik köken, cinsel yönelim, dini inanç kaynaklı toplumsal önyargılarla mücadele eden bireyler, insanı insan yapan bu özelliklerinden dolayı yine insanlar tarafından bazı tabulara maruz kalabiliyor. 2011’den bu yana yılda ortalama 30 kitaptan oluşan 4 kütüphanesi kurulan İTÜ Yaşayan Kütüphane, yıllık bazda yaklaşık 1000 okuyucuya ulaştı. Tabularının farkına varmak, ön yargılarından kurtulmak, bu noktada bilinçlenmek isteyen herkese kapısı açık kütüphanede okuyucular istedikleri kitabı ödünç alabiliyor ve ortalama 20’şer dakikalık sürelerle okuyabiliyor. Gönüllülerimiz ise kütüphanede çeşitli görevlerde gönüllü olarak çalışıyorlar.

Mavi Kuşak Bilim Okulu' Projesi

İstanbul Valiliği tarafından 2.’si düzenlenen Mavi Kuşak Bilim Okulu projesi bu yıl İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü’nde yapıldı. İstanbul Valiliği tarafından 2017 yılında 2.’si düzenlenen Mavi Kuşak Bilim Okulu projesine katılan toplam 160 öğrenci İstanbul Teknik Üniversitesi Maslak Kampüsü’nde 31 Temmuz- 25 Ağustos tarihleri arasında yaklaşık 1 ay Bilim Eğitimi aldı. İstanbul Anadolu, Fen ve İmam Hatip Liseleri’nin 9. ve 10 sınıflarından öğrencilerin katıldığı Mavi Kuşak Bilim Okulu’nun amacı başarılı lise öğrencilerine matematik, fen bilimleri ile kişisel ve sosyal gelişim alanlarında katkı sağlamak, öğrencilere fırsat eşitliği sunmak, ilgi ve yeteneklerinin keşfedilmesini ve geliştirilmesini sağlamaktır. Mavi Kuşak Bilim Okulu’na katılan öğrencilere bu yıl; sıra dışı matematik eğitimi, deney merkezli fen bilimleri, Kişisel Gelişim (NLP) eğitimleri, Tübitak kriptoloji eğitimi, sanal gerçeklik eğitimi, uzay gözlemleri (kara delikler), Android yazılım eğitimi, akıl oyunları eğitimi verilmiş olup, öğrenciler sürpriz geziler ve spor etkinliklerine katılmışlardır.